fredag 22 januari 2010

Deilig frukt pai.

Den svenska paien. Finns det något godare än fyllt pai med.....vad som helst nästan och vaniljsås.


Jag har blåbär och hallon i min. På toppen tar jag toscasmet med mandlar i och gratinerar i 30 minuter. Paien här på bildet så är degen under bären, men den som jag oftast brukar göra hemma på sommrana, är det en smuldeg på toppen. Hagen är full i rabarber och äpple som jag brukar använda till pai. Detta är en perfekt kaka som går snabbt vid oväntat besök från några kära......
Oppskriften läggar jag som vanligt snart ut på min hemsida.

I dag skall jag prova mig på Fransk vit pizza till kvällsmat...önska mig lycka till :-)
Ha en fin helg folkens.

1 kommentar:

  1. mmm kommer ned å spiser litt kake umiddelbart eller i allefall en god kaffe.

    SvaraRadera