söndag 28 november 2010

Saffrans, stjärnanis och kanel marinerade klementiner och bilder i fra Elisabeth.H

Denna stol hyllan tyckte jag var rå fin. sånn skall jag ha.


Elisabeth.H som håller till på storgatan är en unik fotograf. I morgon skal jag sitta modell för henne igen och det var faktiskt välldigt länge sen jag gjorde det. Med 2 st kafeer har inte helt tiden räckt till att göra sånna här morsome ting :-)






Dessa klementinerna är bara super goda till gröten. Jag har dem faktiskt till vaniljpannacotta oxå. Eller en perfekt vertinne gåva. No3 har fina glas till 39.- fra bloomingville, som man kan ha det i.



Detta räcker till 2 glass:
5 dl vatten
5 dl socker
1 gram saffran
4 kanel stenger
6 stjärnanis
1 dl vitvin
1 vaniljestång
Koka upp och låt avalna av. skrella 5 klementiner och del den. Putt upp i marinaden när den fortsatt är lite lonka och kyl ner det tillsammans. Servera till iskrem, krem, gröt, desserter
Saffrans laken kan du bruka om igen och om igen under hela veckan.







1 kommentar: