fredag 11 juni 2010

Chilisallad med yoghurt

Du behöver:
10 cm av agurk i terningar
2 tomater i små bitar
1/2 rödlök fin hackad
150 gr fetaost(helst inte den i lake) i terningar
1/2 isbergssallads huvud i strimlor(best om strimlorna har fått ligga lite i kallt vatten.
2 dl yoghurt(jag har tzatsiki yoghurt)
1 dl thai sweet chili sås

Blanda alla de fin skårna tingen och blanda ner i den färdig blandade yoghurten och thai såsen. Blanda mins muligt.

Detta går att bruka till allt....jag har alltid en skål av detta i kylen. Håller sig i ca 3 dagar. Sist jag brukte det var till tapasen och min marinerade svinefile och klyftpotatis. Jag såg oxå att Chef løvis hadde hittat den i kylen. Hon lagade super goda muffins som jag fick serverat efter en tuff arbets dag.

Som jag sagt förr så går jobben ut över bloggingen, men jag står fortsatt på köket och exprementerar. Så snart säger det pang med massa ny insperasjon på min blogg.
God helg folkens och jag påminner er om midsommar festen på Peder Balkes Hus den 19/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar