tisdag 8 juni 2010

Folie grillad lax med fräsh sallad

I dag grillade jag och några vänner på verandan.
Det har varit en hektisk vecka bak mig och bloggingen och vännerna har fått tas i 2 hand. Förra veckan hadde jag både sällskap och catering varje dag och så fortsätter det 2 veckor framåt oxå. Jag är mitt i min högsesong och gleder mig till lite semester nu :-)
I onsdags var det närmare 300 st som skulle ha mat på Urbander och totningar. Jag hörde att showet var fantastiskt bra i år och slått rekord i biljett försäljning. Super kul.

Grillen blev fylld med:
4 Lax fileer
8 vitlöksklyftor
olja
Krydda laxen med din älskling fisk krydda( jag tog mejram och peppar mix)
Smörj ett folie stycke med olja och lägg fisken med 3 cm mellanrum. Skala vitlöken och fördela den gjemte laxen och strö på kryddorna. Packa in laxen och grilla i 10 minuter.
Till detta hadde jag:
Isbergssallad i strimlor
Färsk annanas i bitar
Riven gulrot
Feta ost plus lite av oljan dem igger i
Gröna liver
God vinigrett med smak av lime eller brukar du laken fetaosten ligger i.
Detta smakade och är ganska sunt. Husk på att sommaren närmar sig med storm skritt :-)
Så här såg sushin ut föra jag kutta den upp.......Se resept här




Midsommar närmar sig och vi planlägger för full på Peder Balkes Hus. Vi har fest den 19/6 och håller öppet som en vanlig lördag(11-16)
Vi kommer att ha(om vädret tillåter):
Marknadsstånd med fina tillbud i från de flesta entusiasterna på huset. Lekar och blommster-krans bindning för barnen och vi tycker det skulle var kul om barnen klär sig ut, så det blir en minnes värd midsommardag för dem här på Peder Balkesn Hus.


1 kommentar:

  1. Fin blogg du har! Jeg følger deg, og ser innom nå og da ;-)
    Følg gjerne med på http://larsspiserdrikkerogsynser.blogspot.com/

    SvaraRadera