lördag 19 februari 2011

Lax med jordskokkpure


2 laxfileer helst utan skinn
300 g jordskokker
2 ss smör
ca 1 dl flöte
salt
Goda grönsaker till steking och sherrytomater
3 potatis
Gör så här:
Klyfta potatisen och laga klyftpotatis i ovnen. Jag steker med olja och salt i 200 grader ca 25 minuter.
Skrella jordskokkerna och koka dem mjukt med saltatvatten. Putt dem i en foodprosessor och gör mos av dem. Tunna ut moset med smör och flöte.
Stek laxen med salt och peppar i ca 10 minuter på 200 grader. Tima in det så potatisen är ferdig samtidigt.
Kutt grönsaker och stek i olja eller smör med salt.
Servera och njut.
Detta var lördagsmiddagen i går och det var sjukt gott.

1 kommentar:

  1. VIlken fin blogg du har! Jag är jätteglad att jag hittade hit! Allt ser ju så himla gott ut, blir ju sugen att testa allt på en och samma gång :) Din blogg bara måste jag spara så jag inte tappar bort den!!
    Tack för inspiration :)

    SvaraRadera