tisdag 9 februari 2010

Italien och lite skvallen i tidningen :-) Måste kollas in...

Svaller i tidningen (Klick på texten nedan)
Kolla in linken i tidningen i dag.


Om en vecka är jag i Italien(5 pluss grader bara). Skall bo mitt i Milano. Kolla upp i går att jag hadde bara 10 minuter till Katedralen(Duomo), 1 timmmes gångväg till fotbollsstadion(Giuseppe Meazza som ligge i San siro) och för fotbolls intreserade så är det AC Milans hemma stadio. Det var ett stycke till det berömda museet där Leonardo da Vinci har en stor avdelning med massa sevärdigheter/mästerverk. Tyverr som de flesta vet, så har jag inte kollat upp detta förens nu och var vist 2 månaders vänte tid på att komma in i Leos "bästa" avdelning med måleriet: Den sista måltiden. Det hadde varit så kul att se det, men håller tummarna på att jag kan snika mig in på ett sätt...skall bruka den svenska charmen :-) Eller dumheten hehehe

Ett kafe/restaurang jag skall inom är i alle fall Roberto Cavallis(Just Cavalli cafe) som inte är så långt undan. (David Beckham wears his animal-print tops and Mary J. Blige wears his dresses.)David Beckham skall oxå spela i kampen på tisdagen...gleder mig.
Jag skall sitta på ring 2 så kanske ni ser mig på tven :-) Det betyder att det är typ i mitten på stadion. Kan tyverr inte ha på mig manchester united dräkten, för sitter bland AC Milan och tror inte jag kommer ut där ifrån levande om jag har på den bland italienarna.

Jag har begränsatt med tid så allt måste ske på måndagen. Tisdagen blir det kun en spatser tur till fotbollsstadion och kampen, kanske en öl efter. Drar hem dagen efter så just nu hadde jag önskat att jag boka en dag till, för är så mycket jag vill göra där.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar