söndag 21 februari 2010

Milano

Milano var underbart. Vädret var inte det bästa, men regnkappan var med i packningen. Som ni ser han man med en del på 3 dagar. Fick se allt jag ville se. Men fick absolut inte ätit allt jag ville. Varje hörn så lockade den ena restaurangen efter den andra. Jag ångrade hela turen på att jag var mätt, får ju inte glömma kaffen. Hitta mina favorit kaffe bar. underbart.....
Så var det ju matchen. Manu vann ju självklart och kändes som om det kun var jag som heja på manu. Men jag kom mig tryggt hemåt :-) 2-3 blev resultatet. När Beckham, Rooney och Ronaldinho är samlad på samma bana så koser man sig...Det var en fin syn och jag drömmer fortfarande om det :-) 90.000 personer var det där denna dagen och stämningen var på topp. En liten liten del av arenan var teckt med engelsmän och de fraktades med buss direkt till flygplatsen efter kampen. Italienarna ville inte släppa lös dem i landet sitt och det förstår jag. Mötte en del på vägen hem och de är lite bråkete, de där huliganerna
Kvaliten på bilderna är inte de bästa. Jag lär mig stött något nytt på den där bilde-redigerings sidan. Men som sagt, gick det mycket i pasta och pizza denna turen. Pizzan som är på ett av bilderna var blant det värsta jag smakat, faktiskt. Gick inom en fast food-pizza shappe och tänkte att Italien lagar inte dålig pizza, även om det var billigt. Men jo, de gör de. Jag åt ett bett sen gick jag vidare och fick i mig en riktig pizza.

Katedralen, gallerian, kyrkan och ett ellar annat jag gick förbi, som säkert var känt :-) stod en del kineser där och tog bilder så säkert något gammalt He he. Var ju självklart på Leonardo Da Vinci museumet och inne i katedralen. Tog en del bilder inne i katedralen som var helt enstående, men var ju inte lov, då :-)


Iskremen var inte allra verst, pyntet gjorde att den smaka bättre He he. Tror det var minusgraderna som gjorde att iskremen inte samkade som den bruka.
Jag kan rekomendera Milano. Mycket att se på och inte minst det jag inte nämt något om, SHOPPINGEN ägde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar