torsdag 7 oktober 2010

Andreas Viesta på besök och en härlig pasta form

Kräftskiva på Peder Balkes Hus var det torsdagen den 2 september. Lite kallt med sommarklänning, som jag skulle ha på mig. Men det var okej för en dag som vertinna för Andreas.
Super goda kräftor och lokal öl bjöds det på.
Fick inte riktigt klickat så många bilder men några blev det på slutet. Vädret var lite bustete men heldiga med att det inte regna.
Detta kommer på tv en dag...vet inte riktigt när men tror nästa sommar. Han skall ha en del sesonger med matprogram från Norge runt. Och jag var så heldig att han ville inom mig på Kapp.
Vi var 8 st runt bordet och alla var känt för mat eller goda råvaror. En mycket hyggelig efter middag. Men hadde hoppats få njutit det lite mer efter som det var mitt upp i starten av det nya kafeet på Gjøvik. Men jag kasta av mig förklädet och på med sommar klänningen 5 minuter före det skulle börja filma. Deta var samtidigt teater i senteret och kafeen var full, så hadde lite att stå i.
Men hoppas det gjorde sig på tve skärmen i alle fall :-)


new scandinavian cooking se här

och här

Pasta ala forno

Till 4 personer hadde jag:
Stek:
3-4 kycklinfileer i ugnen ca 25 minuter på 165-170 grader
Koka:
400 g okokt pasta(Blir 800g och rekker till ca 4 personer då)

Kok upp:
3 dl flöte(kan ta halvparten crem fraich)
200 g blåskimmer ost( kan ta i extra gulost)
2 ss kyckling fond
Salt, peppar och dragon.(jag brukar reda den med maisena om den blir för tunn)

Förberd:
100 g rostade pinjekärnor
16 soltorkade tomater
riven parmesan

Skiva kycklingfileen som jag har stekt i ugnen och låtit vila lite inan jag skär den.
Ta den kokta pastan i en form och häll över ostsåsen och sen den skivad kycklingen.
Strö över pinjekärnorna, vaskad ruccola, parmesan och soltorkade tomaterna.


Smaklig måltid!

1 kommentar:

  1. Wow, så imponerende! Gleder meg til å se programmet på TV :-)

    SvaraRadera