torsdag 21 oktober 2010

Krämig linssoppa med spansk peppar och paprika

Linssoppa till 2 söta :-)
1 ss olja att steka i
1 lök(liten eller 1 vårlök)
2 ss ajvar stark (paprika och peppar mix)
1/2 ss koriander fin hacket
4 dl flöte (kan bruka laktosfri)
1 ss kycklingfond(kan utelykkas)
salt
1 dl linser(jag tog både röda och bruna)
1 burk med kikerter

Stek löken i oljan sammen med koriander och stek till löken är mjuk men inte tagit färg. Ha upp i de andra ingredianserna och läs på förpackningen till linserna. Jag kokade en sort med i soppan och en var färdigkokt så den hadde jag bara i rett före servering.


Här är en av det ambisiösa jenterna på No3.....Gleder mig att komma på jobb i morgon för var inom i kväll och såg de fixat ett bilde till mig och det var skit kult :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar