tisdag 12 oktober 2010

Sjoa rafting och en tapas goding

Jag fick tyvärr inte vara med på detta. Men hadde önskat att jag kunde blivit med. Jag drog på jobb rätte före de skulle ut. Det ligger ju ca 2,5 timme hemifrån så hadde en bit att köra.


Johan firade sitt 60 års-lag på Sjoa rafting senter. De var där i 3 dagar och jag var med första dygnet. Här håller Birgitte tale till Johan på middagen. Glad att han överlevde raftingen :-)

Fint vinter landskap på vägen hem. Fick bytat till vinter däck i går, för jag tror vintern siger sig neråt här snart oxå.



Tapas mandelpotatis med smör kräm


Här kokade jag potatisen försiktigt, men genomkokt i saltat vatten. Sen lät jag de bli helt kall innan jag tog bort topparna så den kunde stå.
Blandade:
Rumstemperert smör
olivolja (lite)
persilja
vitlök
cayenpepper
greslök
Hadde smörblandningen lite i kylen efter blandning och sen på potatisen antingen att man har dem i en sprits ell som jag klicka ut med en sked...och toppa med fin kyttad rödlök. Nam nam!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar