söndag 16 maj 2010

Förberedelser till den stora dagen i morgon ....jag skall inom 4 stopp före kvällen är slut

I morgon blir det en buffe av dess like. Dagen i morgon är full bokad och det är faktiskt min första 17 mai som skall firas i morgon. Jag har alltid jobbat annars, så gleder mig såååå.

Jag fick i uppgift av Karen att ha med bröd och aioli. Derför lagade jag foccacia med smak av curry, vitlök, basilika och koriander. Toppad med lök och koriander. Finn grund resepten här.


Som ej säkert så oventat har jag ingen budnad. Hadde önskat att jag hadde en hallänsk folkdräkt. Men det är inte lika lätt att få tag på som en budnad i Norge. I stället står det mellom en kjole eller denna fina blusen från Habbit.


Cookies blir en liten suprise jag tar med i morgon. Beate skulle stå för kakor, men lite svårt för en kake älskare att inte ta med en liten påse med sjokolade cookies :-)



I morgon kväll tänkte jag bjuda på:
Kycklingfile stoppad med blåskimmerost.
Rotfruktspytt bestående av paprika, squash, lök, palsternacka, morrot och potatis. Kryddrat med rosmarin, salt och vitlök.
Blåskimmerost såsen som jag har flöte, creme fraish, kycklingfond, dragon och blåskimmer i.
Ha en super 17 mai Norrbaggar... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar