fredag 23 april 2010

Banan och hallon muffins som går hem åt barnen här på Balke..

Muffins kommer från det gammla ordet moufflet som betyder mjuk, oftast använt på bröd. Muffins uppstod i England 1100-talet, dem serverades oftast till frukost och innehöll maismjöl.



10-12 st
250 g vetemjöl
2 ts bakpulver
1 ts kanel
1 knivspetts salt
2 modna bananer, most
150 g hallon
1 ss honung
1 ss rapsolja
1 stort ägg
185 ml melk
Glasyr går oxå att ha på men jag väljer denna gången at inte ha det. Du finner en super god glasyr på en av mina andra oppskrifter här på bloggen.
Blanda mjöl, bakpulver, kanel, salt i en bolle. tillsett den mosta bananen och bären och blanda gott i mjölblandningen med en gaffel. blanda de våta ingredienserna med de torra och blanda gott till en fin smet. fördela gämt imuffinsformarna och stek i 180 grader i 20 minuter....avkyl och ät dem med god apetit ....
Lilla Oliver och lisa var och hälsa på i går efter middag, och det är ju såååå hyggeligt. Då har jag en anledning till att sitta ner på "jobb" :-)
Som ni säkert vet är mitt kamera ganska ny och jag försöker bli bättre på att ta bilder.
Här nedan ser ni bilder som Mari, min personliga lärare tagit. Tar lite tid att lära sig alla trixen.
Hanne och Line fick en liten suprise i går morse av oss på huset. Det är så at de skall lämmna oss och driva ett annat ställe. Gåver och gulerotkaka så på morgon kvisten kunde ju inte skada då. Se så fint paketet är inslaget........Tipps tipps....

2 kommentarer:

  1. Det var supert at du la igjen en kommentar hos meg, slik at jeg fant fram til denne fantastisk inspirerende bloggen.
    God helg, og på gjensyn - jeg har lagt meg til blant følgerne :-)
    Pludrehanneklem

    SvaraRadera
  2. Tusen takk for en hyggelig formiddag i går torsdag. Håper vi sees snart.

    SvaraRadera