tisdag 23 mars 2010

Fylld rakefisk rulle till lunch plus att i dag kom posten med mina efter längtade WESCO grejor.HURRA

I dag har jag förberett lunchen. Enkelt och gott.
Hadde lite rakefisk i frysen från jul och vem har inte ägg och römme då?
Jag hitta oxå en burk med rödbetor, rödlök och lite gräslök från helgens bravader :-)
Gjøvik lompen får vi inte glömma, men det har väll de flest i heimen här på Gjøvik i alle fall.....

Jag kokade äggen och låt de svalna. Blanda ca 1 dl römme(laktos fri) och hackar ner löken och gräslöken.
Skala de kokta äggen och hacka dem fint. Blanda allt i römme(laktofri?) blandningen och lägg ett gjämt lager på lompen plus några skivor rakefisk. Toppa med rödbetor eller om ni har kokta potatis. Potatis kan man oxå koka och ha igemte som tillbehör, lite ljumna.

Har ni sett något så tufft/vacker/ljuvligt :-)
Nu är detta mina älskling prylar. Skall leka med dem varje dag. ....
Wesco är duktiga på design. Mer blir det nog:-)

2 kommentarer:

  1. http://middaghosdolbakken.blogspot.com/2010/03/en-fantastisk-te-og-et.html Denne teen tror jeg ville slått an i kafeen din!! Heidi

    SvaraRadera
  2. Her var det utrolig mange deilige fristelser! Skulle veldig gjerne spist en lunsj på kafeen din om jeg var på de kanter...

    Trine ;)

    SvaraRadera