torsdag 18 mars 2010

Skampisallad med spirer och rostade frön och Hillevis fina skrifter på väggarna ...tog tid innan de komm upp.

Det tog sin tid att få upp på väggen: först har det legat i förrådet och sen tog det en stund när vi väl hadde börjat. Men vist blev det fint?
Synd bara att jag skal kolla på 3 hus nu he he. Typiskt mig.


Här ser vi oxå min gammla farmors kristallkrona som blev så fin över tv bordet. Jag älskar det gammla präget på grejor.



Sallad


Skampisallad ala peders fristelser
Detta behöver du:
2 port.
12 skampi(kokta)eller färdig stek dem före du steker de med pastan.
3 dl kokt pasta(penne)
smör/olja att steka i.
1 msk curry, jag gillar när det smakar mycket curry
Behövs:
sallad
cornishons
aspargis
coctailtomat
spirer
rostade sesamfrön
rostade solsikkerfrön
balsamico sirup(gärna med smak)
bröd
Koka pasta och kyl av med kallt vatten.
Rosta frön och koka aspargis, ställ tillsidan.
Hacka sallad och förbered resten.
Stek scampi och pastan i en stekpanna, med smör och curry som du först har i pannan och blandar väl innan du tar i skampin och pastan.
Ta upp på tallriken:
sallad
cornishons
spirer
frön("mycket")
tomaterna
aspargis
Ta över balsamicosirapen och sen pasta och skampi blandningen.
Garnera med ruccola och balsamico sirup.
Servera med aioli/tzatsiki och bröd
Super
gott mmmmmm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar